Ζέστη: Τι να προσέχουν οι έγκυοι στον καύσωνα. Ποιος κίνδυνος τις απειλεί

Looking up at a very pregnant woman cradling her tummy as she stands in dazzling sunshine.
Πατήστε εδώ και ακούστε το άρθρο
Ποιες ώρες είναι πιο επικίνδυνες για τις εγκύους. Πώς μπορούν να προστατευθούν. Τι πρέπει να προσέχουν όσες γυμνάζονται. Ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να τις θορυβήσουν. Οι συστάσεις από έναν καθηγητή στο Τέξας.

Όπως εξηγεί ο Dr. Matthew Carroll, επίκουρος καθηγητής Μαιευτικής-Γυναικολογίας στο Κολλέγιο Ιατρικής Baylor, όταν κάνει πολλή ζέστη και έχει υγρασία, ο ανθρώπινος οργανισμός καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να διατηρήσει σταθερή την εσωτερική θερμοκρασία του. Η προσπάθεια αυτή είναι ακόμα εντονότερη κατά την εγκυμοσύνη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι έγκυοι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν εξάντληση από τη ζέστη και θερμοπληξία. Για να προστατευθούν, ο Dr. Carroll συνιστά τα εξής:

  • Να καταναλώνουν πολλά υγρά. Οι γυναίκες χρειάζονται κατά την εγκυμοσύνη πολύ περισσότερα υγρά απ’ όσα πριν μείνουν έγκυοι. Και όταν έχει ζέστη, ακόμα περισσότερο. Να πίνουν άφθονο σκέτο, δροσερό νερό. Υψηλή περιεκτικότητα σε νερό έχουν και τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, καθώς και τα γαλακτοκομικά (π.χ. γιαούρτι, γάλα), οι σούπες κ.λπ.
  • Να μένουν στη σκιά
  • Να φορούν άνετα, φαρδιά και ελαφριά ρούχα, κατά προτίμηση βαμβακερά
  • Αν εκτίθενται στον ήλιο ή στην αντανάκλασή του (π.χ. σε μια παραλία), να φορούν αδιάβροχο αντηλιακό, την επάλειψη του οποίου θα επαναλαμβάνουν συχνά

«Ο ήλιος είναι πιο ισχυρός από τις 9 το πρωί έως τις 3 το απόγευμα», τονίζει ο Dr. Carroll. «Τις ώρες αυτές καλό είναι να μην εκτεθούν στον ήλιο επί περισσότερο από 30-60 λεπτά αθροιστικά».

Η άσκηση

Οι γυμνασμένες γυναίκες που προπονούνται σε υπαίθριο χώρο και κατά την εγκυμοσύνη, καλό είναι να αλλάξουν την ρουτίνα τους. Ο καθηγητής συνιστά να αποφύγουν την άσκηση στη ζέστη. Πρέπει να γυμνάζονται τις ώρες που η περιβαλλοντική θερμοκρασία θα είναι πιο χαμηλή.

Αν όμως έχει πολλή ζέστη και νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ, τότε η επόμενη καλύτερη εναλλακτική είναι το κολύμπι. «Οι αρθρώσεις χαλαρώνουν κατά την εγκυμοσύνη και το νερό τις υποστηρίζει σημαντικά», εξηγεί.

Οι πιθανές συνέπειες που μπορεί να έχει η θερμοπληξία στο έμβρυο, δεν είναι γνωστές. Ωστόσο είναι τεκμηριωμένο πως οτιδήποτε προκαλεί στρες στη μητέρα, έχει συνέπειες και στο μωρό. Η εγκυμοσύνη από μόνη της καταπονεί τον οργανισμό και ιδιαιτέρως την καρδιά της γυναίκας.

Τα ύποπτα συμπτώματα

Ο Dr. Carroll τονίζει πως αν μία μέλλουσα μητέρα υπερθερμανθεί και χάσει τις αισθήσεις της, μπορεί να αλλάξει η κυκλοφορία του αίματός της. Αυτό μπορεί να έχει συνέπειες στον πλακούντα και στην εγκυμοσύνη.

Όταν λοιπόν έχει πολλή ζέστη, οι έγκυοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές. Τόσο οι ίδιες όσο και οι οικείοι τους πρέπει επίσης να γνωρίζουν τα ύποπτα συμπτώματα της εξάντλησης από τη ζέστη. Τα κυριότερα στις εγκύους είναι:

  • Ζάλη
  • Κόπωση
  • Ναυτία

Αν αισθανθείτε οποιοδήποτε από αυτά, πρέπει αμέσως να μεταφερθείτε σε δροσερό, εσωτερικό χώρο για να αναπαυθείτε. Ξαπλώστε και ανυψώστε λίγο τα πόδια σας. Να πίνετε συχνά μικρές γουλιές από δροσερά υγρά. Προτιμήστε νερό αναμεμιγμένο με διάλυμα ηλεκτρολύτη. Καλό είναι να συμβουλευθείτε εκ των προτέρων τον μαιευτήρα σας για ποιο μπορείτε να λάβετε.

Λογικά τα συμπτώματα που σας προκάλεσε η ζέστη θα υποχωρήσουν γρήγορα μόλις απομακρυνθείτε από αυτήν. Αν όμως επιμείνουν επί περισσότερο από μία ώρα, καλέστε επειγόντως τον μαιευτήρα σας για να σας πει τι πρέπει να κάνετε. Το ίδιο και αν παρουσιάσετε πιο σοβαρά συμπτώματα, όπως εμέτους, πυρετό ή απώλεια των αισθήσεων.


Μην αμελήσετε να κάνετε Μου αρέσει! στη νέα μας σελίδα στο facebook!
Ευχαριστούμε πολύ!